Adószámadó Könyvelő Adószakértő Bevallás készítő és Pályázatíró Iroda

„Adóból se többet se kevesebbet, mint, amennyi feltétlenül szükséges.”, avagy „A törvény azért van, hogy azt ismerjük és betartsuk”

TRANSZFERÁR

adoszamado@gmail.com -mail:adoszamado@gmail.com

E-mail:fokonyvelo@adoszamado.hu

Elérhetőségünk:

 

Kapcsolt vállalkozások.

Az új transzferár rendelet számos kihívást hordoz magában az adózók számára.

A legtöbb vállalkozásnak újdonság a Master File - Local File felépítésű transzferár nyilvántartás.

 

NAV előírásainak megfelelő transzferár dokumentáció AZONNAL?

Bonyolultnak tűnik a transzferárazás jogszabályi környezete?

Bizonytalan a kapcsolt vállalkozások felmérésében?

Keresi a hatékony útmutatást a transzferár dokumentáció készítéséhez?

Jelezte a könyvelője, hogy kellene transzferár nyilvántartás az Ön cégének?

Elkezdte elkészíteni a transzferár nyilvántartásokat, de megakadt valahol?

Elkészültek a nyilvántartásai, de nincs garancia arra, hogy NAV biztosak?

Bejelentkezett a NAV, vagy várhatóan ellenőrzése lesz?

Mulasztási bírságot kapott, mert nem készültek el a transzferár dokumentációk?

Akár már ezek a kérdések is foglalkoztathatták a transzfer ár kapcsán, és jó lenne, ha tényleg költséghatékony megoldást találna? Úgy, hogy ráadásul a végeredmény egy kellő körültekintéssel és kockázat minimalizálási szempontok alapján készített, APEH-biztos transzferár dokumentáció?

Amikor a transzferár nyilvántartásokról, kapcsolt vállalkozásokról hallunk, általában az első gondolat, ami megragad, az a 2 millió forintos bírság nyilvántartásonként. Ilyen környezetben és a mai gazdasági helyzetben úgy gondolhatjuk, hogy a transzferárakkal kapcsolatos plusz kötelezettség egy olyan feladatot jelent a kapcsolt vállalkozások számára, ami mind idő, mind költség szempontjából nagy volumenű, és éppen ezért nagy terhet jelent.

 

Kihez fordulhatunk segítségért?

Európa egyik országában sem olyan szigorúak a transzfer árazási előírások, mint nálunk Magyarországon. Arról általában vannak elképzeléseink, hogy a „nagynevű” tanácsadók igen magas árakkal dolgozhatnak, de a többiek tekintetében sokszor a weboldal tartalma, esztétikája és szimpátia alapján döntünk, hogy kitől kérünk be árajánlatot. Ezek után egy külön folyamat, amíg végre árakat is látunk. Tanácsadói tapasztalatom azt mutatja, hogy ugyanarra a feladatra a cégek egymástól akár 100-300%-kal eltérő árakat is adhatnak! A szolgáltatások minőségbeli eltéréseiről már ne is beszéljünk.

 

Majd a NAV elkészíti?

Fordulhatunk természetesen a NAV-hoz is, az előzetes ármegállapítás díja 500 ezer Ft-tól egészen 10 millió Ft-ig terjedhet, emellett ki kell fizetni egy adótanácsadó vagy adószakértő díját is, mert csak szakértői ellenjegyzéssel küldhető be a kérelem.

Akkor hát, vágjunk bele magunk?

Természetesen „házon belül” is elkészíthetjük a transzferár nyilvántartásainkat. Nagy valószínűséggel alacsonyabban tudjuk tartani a költségeinket, és megoszthatóak a kapcsolt vállalkozások között a feladatok. Ha pedig szakértői segítség szükséges, lehet ellenőriztetni a transzferár dokumentációkat tanácsadó céggel. De vajon hogyan fogadja a feladatot az a kolléga, aki már így is rengeteg feladatot lát el, és mindig igyekszik a legfontosabb ügyekkel foglalkozni? Netán mi magunk hogyan tudjuk beilleszteni napi feladataink közé még ezt a projektet is?

Mi történik, ha elakadunk? Mennyi időbe kerül utánanézni az interneten, és mi lesz, ha valamire nem gondolunk és elcsúszunk valami fontos transzferárazási információ felett? Ilyen és hasonló gondolatok is cikázhatnak a fejünkben. De akkor hogyan hozzuk meg a megfelelő döntést?

 

A jó hír…..

Szeretné, ha megalapozottan tudná a legjobb megoldást megtalálni vállalkozása transzferár kötelezettségeinek történő megfelelésére? Ha még nem biztos abban, merre induljon el, a külső tanácsadók vagy a belső megvalósítás irányába, van egy jó hírem.

Két eset lehetséges: az  azonnali és a tervezett feladatvégzés.

Sürget az idő, nincs min gondolkodni, azonnali megoldás kell!

Ebben az esetben felül kell vizsgálni, mekkora cégen belüli erőforrás mozgósítható azonnal, és erre építve szakértői segítséget érdemes kérnie. A tájékozódás és a kiválasztás is időbe fog telni, de a tanácsadó vállalkozások általában gyors segítségre képesek.

 

Azonnali megoldásért KÉREM KERESSEN engem elérhezőségeimen.

 

Minden esetben fontos az időtényező, de mindenképpen először körül kell járni az adott tényállást!

Master File - Local File

adoszamado     adószámadó iroda            adószámadó              Adószámadó            adóSZÁMadó           adoSZAMado           ADÓSZÁMADÓ     ADÓszámADÓ        ADÓszámadó